
Stap 10 Klantgerichte Commerciële Communicatie: Copywriting en de juist ‘taal’ van je doelgroep spreken is belangrijk omdat ze: a) willen lezen en begrijpen waar ze naar zoek op zijn, b) zich willen herkennen in een geschetst probleem en oplossing, c) aansluiting/herkenning zoeken bij ‘gelijk gezinden’, d) zich (onderbewust) aangetrokken voelen tot tekst en/of beeld (afbeeldingen/video’s) waarin ze zichzelf herkennen. We kijken naar wie je doelgroep is, hoe zij onderling communiceren en informatie bij voorkeur tot zich nemen en op welke manier. Denk hierbij aan taal, woordkeuze, zinsopbouw, geluidsfragmenten, Podcasts, afbeeldingen en video’s en geven hier advies over zodat je advertenties, e-mails, website, webpagina’s en content hierop wordt afgestemd. Wat gaat dit jou, je organisatie opleveren?
Wat gaat het jou, je organisatie opleveren? Door tekst en diverse andere uitingen (afbeeldingen/video’s) af te stemmen op de taal en wereldbeeld van je doelgroep zal de kans dat ze tot acceptatie van je boodschap (en aansluitend tot koop overgaan) vele malen groter zijn.