
Stap 12 Sales Management is een verkoopbesturingsmethodiek, speciaal ontwikkeld om de stuurbaarheid van organisaties tijdens de pre-salesprocessen te verbeteren. Goed geleide verkooporganisaties worden dan ook proactief gestuurd in relatie tot de beoogde resultaten. Met de invoering van SM krijgt iedereen, van management tot en met verkoopmedewerkers toegesneden instrumenten in handen om zichzelf te managen, de verkoopmedewerkers te coachen en om de totale business te besturen. Veel organisaties hebben inmiddels met succes deze beproefde werkmethodiek geïmplementeerd en zodoende de commerciële buitendienstmedewerker (doel)gerichter en efficiënter kunnen laten opereren. De kern van SM is de vertaling van resultaatsdoelstellingen naar activiteiten die gericht bijdragen aan het resultaat. SM maakt het mogelijk om proactief te managen op activiteiten en competenties van medewerkers. In plaats van het reactief managen op resultaten.
Samen bekijken wij jouw gehele salesproces en traject: Hoe maken wij met onze oplossingen ‘het verschil’ voor de klant; Hoe effectief is onze verkoopaanpak; Kunnen we op een slimmere manier onze doelen bereiken; Hoe gaan we met onze inspanningen meer bereiken; Hoe competent zijn we in Sales; Hoeveel van onze Sales representatives halen hun doelen; Zit de juist man/vrouw op de juiste plek; Beschikt men over de juiste competenties, vaardigheden, ervaring en motivatie? Hoe klantgericht en pro actief is onze aanpak; Wat gaat dit jou, je organisatie opleveren?
Wat levert dit jou, je organisatie op; Door het inzetten van Sales Management als verkoopbesturingsmethodiek wordt de voorspelbaarheid van het realiseren van de doelstellingen/targets vergroot en de stuurbaarheid van de organisatie tijdens het (pre-) salesproces verbetert.