Bekijk hieronder onze recente projecten

Fotografie en presentatie

Dit bedrijf heeft een aantal grote opdrachtgevers in haar portfolio uit de foodsector. Om haar klantenbestand en orderportefeuille te gaan uitbreiden, zijn we gezamenlijk in kaart gaan brengen waar de focus van dit bedrijf ligt en waar haar meest waardevolle klanten zich bevinden. Tevens is gekeken hier naar waar de kracht zit van de eigenaar/ondernemer en waar hij ondersteuning wenst, zodat hij zich vooral kan focussen op wat hij wil en ook goed in is. 

Financiële dienstverlener

Bij deze financiële dienstverlener is accountmatig werken en Sales Management geïmplementeerd. Tevens is samen met de salesmanager en regiomanagers een profiel opgesteld voor de accountmanager en zijn heldere resultaat en ontwikkeldoelstellingen geformuleerd. Deze zijn weer gekoppeld aan een maandelijks bilateraal overleg en gespreks- en beoordelingscyclus. Hierdoor konden we nog meer op competenties en vaardigheden coachen....en ook vooral benoemen wat ze niet meer te doen hadden.

Trainingsbureau

De kracht van dit trainingsbureau zit in weten waar ze sterk in zijn en wat ze kunnen betekenen voor de eigen cursisten. Dat betekende dat er te weinig tijd was voor het in kaart brengen waar hun potentiële opdrachtgevers zitten en in kaart brengen waarom juist zij zo uniek en onmisbaar zijn. Gezamenlijk hebben we deze doelgroep in kaart gebracht, gekeken waarin zij als bureau nu zo onderscheidend in zijn vergeleken met andere trainingbureaus. Aansluitend hebben we een marketingcampagne opgesteld om de doelgroep te benaderen die bij hun past.

Project & Verandermanagement

Een bedrijf bestaande deels uit freelancers en deels uit met consultants die op de payroll staan. Door krimpende budgetten is bij deze organisatie de orderportefeuille fors teruggelopen. Een flink aantal consultants zaten thuis op de bank. Door klantsegmentatie aan te brengen en de bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar individuele doelstelling werd helder welke acties ondernomen moesten worden. Door ondersteuning te geven in hoe een klant te benaderen en op basis van een juiste inventarisatie hier een passend advies neer te leggen, werd de conversie van uitstaande offertes vergroot. De samenwerking tussen binnen en buitendienst werd geoptimaliseerd. Zo werd duidelijk wie welke verantwoordelijkheid heeft in de organisatie. 

Leverancier staal producten

Wat een geoliede machine lijkt, is in de praktijk niet altijd zo. Na een gedegen sales audit, keken naar de in- en externe processen, het crm- en offerte/sales systeem, en wie doet wat en is waar verantwoordelijk voor, is een advies geschreven om de samenwerking te optimaliseren en het salesproces opnieuw in te richten. Naast het proces keken we naar competenties en vaardigheden van medewerkers, drijfveren, waar zijn ze al goed in en wat kan nog beter. Om het proces intern blijvend strak neer te zetten is Sales Managment geintroduceerd. Dit geeft voor alle betrokken personen duidelijkheid m.b.t. cijfers en in welke acties open staan. Dit vergrote de stuurbaarheid en gaf veel overzicht en rust.

Onderzoeks- en Adviesbureau

Tot een paar jaar geleden kwamen de opdrachten nagenoeg vanzelf bij dit bureau binnen. Nu voelen ze de effecten van de crisis en het dichtdraaien van de budgetkranen. Dat betekende dat projectmanagers proactiever bestaande en ook nieuwe relaties moesten benaderen om offertes te mogen uitbrengen en deze aansluitend om te zetten naar een concrete opdracht. Hun perceptie was in eerste instantie; "nu moeten we gaan verkopen", alleen niets is minder waar gebleken. Juist door op een andere manier in gesprek met hun (potentiële) opdrachtgevers te gaan, werd hun toegevoegde waarde juist groter. Commercie begint met luisteren naar de wensen van de klant en het stellen van juiste vragen.