Klantgericht (commercieel) Communiceren
Je leert concreet hoe klanten succesvol te benaderen en je (verkoop) resultaten te verbeteren.
Doelgroep: Sales-, account-, exportmanagers, verkoopmedewerkers en iedereen die op een of andere wijze (commercieel) klantcontact heeft.
Communiceren is cruciaal om verbinding te krijgen en te houden met je (nieuwe) klanten en relaties. Ben je er zelf bewust van hoe je communiceert en hoe jouw boodschap kan overkomen bij een klant? Snap je volledig wat de klant bedoelt, wilt en waar hij behoefte aan heeft? Of ben je onbewust toch heel hard aan het ‘verkopen’? De hamvraag daarbij is hoe jouw klant ‘denkt’ en hoe je jouw communicatie hierop kunt aanpassen.
Klantgerichte (commerciële) communicatie is exact weten waar de klant behoefte aan heeft, ook in lastige klantsituaties waar ‘Nee!’ een mogelijk antwoord is. Het is eerder luisteren en weten wat de klant verwacht, dan alleen maar ‘zenden’. Omdat communicatie ook steeds meer digitaal en data gedreven wordt, mag je het gerust hebben over een dynamische werkwijze. Het communicatie vak verandert en je markt verandert. Deze training helpt je met het up-to-date brengen in het contact met potentiële klanten en klanten. Hierdoor krijg je meer grip op je (commerciële) gespreksstructuur en zul je je gesprekspartner makkelijke kunnen overtuigen.
In een dag leer en ervaar je
- Hoe je echt luistert naar (interne) klanten en potentials.
- Wat de juiste vragen zijn om de wensen en behoeften van (interne) klanten en potentials vast te stellen.
- Hoe je omgaat met de reacties van (interne) klanten.
- Op welke wijze je van klachten kansen maakt.
- Hoe je de nieuwe communicatiemiddelen effectief inzet.
- Wat de belangen zijn van actuele en up-to-date klantdata.
- Het gebruiken van een effectieve (commerciële) gespreksstructuur.
- Hoe je jouw eigen communicatiestijl ontwikkelt.
Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training aan bod komen:
- De werking van communicatie, zowel verbaal als non-verbaal
- Het ontstaan van weerstand en ruis in communicatie en hoe je dit kan voorkomen
- De afstemming van jouw communicatie op die van je (interne) klant
- De toepassing van overtuigende luister-, vraag- en afsluittechnieken
- De juiste (commerciële) gespreksstructuur
- De totstandkoming van resultaat gerichte (commerciële) communicatie.
- Effectief en overtuigend communiceren: hoe doe je dat
Duur:1 dag
Kosten:
- € 485,00 (excl. btw./incl. lesmateriaal en arrangementskosten)
- 10% korting voor Lidbedrijven = € 436,50 (excl. btw./incl. lesmateriaal en arrangementskosten) vermeld bij uw inschrijving MEMB10 bij 'Kortingscode Lidbedrijven'.
Data 2024 & Locatie
17 januari Driebergen/De Horst, Zwolle/Van der Valk, Eindhoven/Van der Valk, Rotterdam/BCN, Amsterdam Arena /BCN
20 maart Driebergen/De Horst, Zwolle/Van der Valk, Eindhoven/Van der Valk, Rotterdam/BCN, Amsterdam Arena /BCN
22 mei Driebergen/De Horst, Zwolle/Van der Valk, Eindhoven/Van der Valk, Rotterdam/BCN, Amsterdam Arena /BCN
Heb je vragen over deze training? Neem gerust contact met ons op via info@businessprogress.nl of telefonisch via 06-52559969
Wil jij je inschrijven voor deze training? Vul dan onderstaande gegevens in.
(bij inschrijving ga je tevens akkoord met de genoemde investering, annuleringsregeling en algemene voorwaarden)
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.